Kejsaren av Portugallien

Det blev lite förseningar igår men iväg kom jag :D
Man kan säga att vi lyfte från Barcelona när vi
skulle varit framme i Köpenhamn.

Som tur e så hade jag med mig en bok som M
hade tagit ner till mig. Kejsaren av Portugallien.
Fick för mig att jag skulle läsa lite Selma Lagerlöf nu.
I Barca väntar Gösta Berlings Saga på mig.

O sikken fantasktisk bok, handlar om svenska
lansbyggden på 1800-talet och om en fattig dräng
som aldrig älskat ngt, tills han får en dotter.
En dag lämnar hon dom för storstaden och han får problem
och hantera det. Han hamnar i en fantasivärld för att överleva tanken att
hans dotter aldrig ska höra av sig igen.

En sorglig men vacker bok!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0